piątek, 9 października 2015

Bejca a' la akwarela

Bejca do drewna jaka jest każdy wie, popularny poczciwy preparat do barwienia drewna. Lubię bejcę na drewnie, bo oczywiście pięknie podkreśla strukturę drewna, daje naturalny efekt.
Ale dzisiaj chcę wam pokazać, jak wykorzystać bejcę w inny sposób, i to wcale niekoniecznie na drewnie - nazwałam to efektem akwareli, bo jeziorka przenikających się kolorów właśnie z akwarelą mi się kojarzą.

Zabawiłam się kiedyś w stworzenie małego tutorialu, zatem teraz przedstawiam go tutaj. Potrzebne nam będą: przedmiot do pomalowania, może być drewniany, ale może też być np. ceramiczny, grunt akrylowy lub farba akrylowa biała, różnokolorowe bejce do drewna (typ spirytusowy, dostępne w marketach budowlanych, choć tam trudniej o żywe kolory typu turkus czy fiolet), może się przydać pasta strukturalna, do wykończenia potrzebny nam lakier i to najlepiej w sprayu.



Mój tutorialowy kameleonik drewniany został zagruntowany gesso, następnie przy użyciu pasty strukturalnej dodałam mu trochę łusek i rożków


Na tak przygotowany przedmiot możemy już lać bejce :) Technika nakładania jest ograniczona wyłącznie wyobraźnią, można lać, malować pędzlem, tapować gąbką. Bejca na takim nienasiąkliwym podłożu będzie się rozlewała, kolory mogą się mieszać i przenikać. Kameleon został pomalowany cienkim pędzelkiem


Po wyschnięciu bejca staje się dość matowa. W zależności od zamierzonego efektu możemy pracę wykończyć lakierem matowym lub błyszczącym - najłatwiej w sprayu, ponieważ pod lakierem nakładanym pędzlem bejca może nam się rozmazać, dlatego przynajmniej pierwsza warstwa lakieru powinna być w sprayu, można także użyć fiksatywy.
Mój kameleon otrzymał wykończenie błyszczące, przy pomocy mojego ukochanego lakieru akrylowego w sprayu Fly Color.
Oto on :)












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz